Elise : Bilingual Montessori educator 6-12

Graduate from the University of California, Berkeley, in cognitive psychology of development and functional neuroanatomy.

Research on the effect of reading disorders on the learning of music.

«The common trait of all my experiences? The pursuit of an always improving school where we can happily learn the cognitive abilities which lead to an understanding of the world, as well as the cooperation, the conflict management, the work with a team on projects, a school where the child is active, curious, involved, a school that lets the child keep his interest in the world. »

Florence : Educatrice Montessori 3-6 ans

Diplômée Educatrice Montessori AMI (Association Montessori Internationale) + une année de spécialisation à ISMM de Paris (Institut Supérieur Maria Montessori).
Titulaire d’une licence en Sciences du langage, option Sciences de l’éducation ;
Formée une année à l’IUFM (Institut Universitaire de Formation des Maitres) 

17ans d’expérience dans l’encadrement d’enfants (animation, soutien scolaire, enseignement)

Riche de ses expériences dans différentes écoles Montessori, Florence cumule savoir-être et savoir-faire.

« Mon rôle est d’être un guide pour l’enfant, être une aide utile à son bon développement et enfin lui permettre son éveil social en toute bienveillance. »

Aurore : Administrative head and French Education Nationale teacher

Primary school teacher for 12 years, with a diploma in Mathematics and Education Sciences, Aurore worked in primary as well as in middle school with special needs children.

She is involved, as president, in many non-profit organizations.

« The current problems of ‘living together’, and the societal, environmental and technological upheavals, lead us to rethink our educational model. By creating this school, I wanted to be an agent of change. »

Jane: bilingual Montessori teacher 0-3 and 3-6 year olds

Master’s degree in English Literature from the Sorbonne
Cambridge CTEFLA (certificate in teaching English as a foreign language to adults)
International Montessori Teaching Diploma 0-3 and 3-6 year olds (North American Montessori Center)
Science has proven the efficiency of exposing children to more than one language as early as possible. It is extraordinary to witness the way in which young children can absorb languages.
For me, social and emotional learning (SEL) is more important than the learning of any academic subjet. I am delighted to be able to transmit the English language in an environement where peace education and non-violent communication are primordial . My hope for the future is that soon all educational programs will understand the importance of our children’s social and emotional learning in building a more peaceful world.

Isabelle: bilingual Sophrologist

Sophrologist certified by the FEPS (Fédération des Ecoles Professionnelles en Sophrologie).

Registered nurse.

Free-lance consultant for the medical group “Médivallée”, educational partnerships with the local mission of Saint Martin d’Hères and the CCAS of Grenoble.

Instructor at the Sophrology Academy of Canterbury (England).

Collaborator at the IFSI St Martin (French Red Cross) of Grenoble.

Kathryn: enseignante anglophone

D’origine américaine
Master en psychologie, Mineur Science de l’Environement et Développement Durable

L’éducation montessori que j’ai reçu en tant qu’élève à l’école montessori Sarasota en Floride, m’a inspirée dans mes études de psychologie.

J’aime penser “outside of the box,” pour aider chaque apprenant à trouver des moyens d’apprendre l’anglais qui l’aidera à atteindre son plein potentiel. Je pars du principe que tout le monde apprend différemment et j’estime qu’il est de mon devoir d’adapter ma pratique d’accompagnement à chaque enfant.

Sebastien : Educateur sportif

Titulaire d’un BPJEPS APT (Brevet Professionnel de la Jeunesse et de l’Education Populaire et Sportive, Activités Physiques pour Tous)
Animateur et éducateur sportif depuis 2012 dans diverses structures.
Je suis très content de partager et transmettre ma passion et les valeurs du sport aux enfants de Positive School.
C’est un réel plaisir de voir les enfants s’épanouir chaque jour en pratiquant et en découvrant différentes activités sportives tout au long de l’année. Mon expérience dans l’animation sportive me permet de proposer les situations ludiques et éducatives dans de nombreuses disciplines (sports collectifs, sports individuels, sports de combats, sports de duels, sports de raquette, nouveaux sports etc) afin que les enfants aient des connaissances et surtout une maîtrise minimum des fondamentaux à la fin de l’année.